Algemene Voorwaarden
Definities
- NUairco.nl gevestigd te Rotterdam onder KvK nr. 55982972.
- Klant: degene met wie NUairco.nl een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: NUairco.nl en klant samen.
- Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens NUairco.nl.
- Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
- Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van NUairco.nl zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
- Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt NUairco.nl zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt NUairco.nl slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
Prijzen
- Alle prijzen die NUairco.nl hanteert zijn in euro's, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
- Alle prijzen die NUairco.nl hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan NUairco.nl te allen tijde wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die NUairco.nl niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
- De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door NUairco.nl vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
- De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van NUairco.nl, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
- Indien partijen voor een dienstverlening door NUairco.nl een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
- NUairco.nl is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
- Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient NUairco.nl de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
- Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
- NUairco.nl heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
- Voorafgaand aan de ingang ervan zal NUairco.nl prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
- De consument heeft het recht om de overeenkomst met NUairco.nl op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Betalingen en betalingstermijn
- NUairco.nl mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
- De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering van het product te hebben voldaan.
- Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat NUairco.nl de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
- NUairco.nl behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling danwel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Gevolgen niet tijdig betalen
- Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is NUairco.nl gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan NUairco.nl.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag NUairco.nl zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van NUairco.nl op de klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door NUairco.nl, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan NUairco.nl te betalen.
Garantie
- Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor NUairco.nl enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.
- De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
- De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
Aansprakelijkheid NUairco.nl
- NUairco.nl is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien NUairco.nl aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
- NUairco.nl is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
- Indien NUairco.nl aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Klachten
- De klant dient een door NUairco.nl geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant NUairco.nl daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
- Consumenten dienen NUairco.nl uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat NUairco.nl in staat is hierop adequaat te reageren.
- De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
- Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat NUairco.nl gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Uitvoering van de overeenkomst
- NUairco.nl voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
- NUairco.nl heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
- De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat NUairco.nl tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat NUairco.nl tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
Overmacht
- In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van NUairco.nl in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan NUairco.nl kan worden toegerekend in een van de wil van NUairco.nl onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van NUairco.nl kan worden verlangd.
- Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
- Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor NUairco.nl 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat NUairco.nl er weer aan kan voldoen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
- NUairco.nl is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- De Nederlandse rechter in het arrondissement waar NUairco.nl is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Slotbepalingen
Opgesteld op 11 november 2021.
Contact
NUairco.nl
Rotterdam
KvK: 55982972
Telefoon: 06 1926 4104
Email: info@nuairco.nl